نوشیننوشین، تا این لحظه: 18 سال و 8 ماه و 4 روز سن داره
💞خاطرات شکلاتی💞💞خاطرات شکلاتی💞، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

🌈خاطرات شکلاتی🌈

خودت باش دختر!!❤️ خودت بودن قشنگتره😍

فرهنگیان و تجربه ی من❤️

1402/9/28 19:26
نویسنده : 🌼 نوشین 🌼
290 بازدید
اشتراک گذاری

سلاااام به همه ی جادوگر های ریز و درشت😁🤏

حالتون خوبه؟ هنوز می‌خندید ؟🥰 

اومدم به قولم وفا کنمو یه پست جامع درمورد فرهنگیان بذارم و تجربمو بگم😍 

بذارید همه چیو قدم به قدم و ساده براتون توضیح بدم🥰🤏

بریم که شروع کنیم❤️

شما برای اینکه معلم رسمی( استخدام) بشید دو راه دارید یکیش اینه که لیسانستون رو توی دانشگاه فرهنگیان بگیرید و بعداز اتمام درستون یکراست برید سرکار ( مثل من) یکیش هم اینه که لیسانستون رو توی یک رشته ی دیگه بگیرید و آزمون استخدامی آموزش و پرورش رو شرکت کنید( همون ماده ۲۸)

 راه اول خیلی بهتره به چند دلیل:

سال هایی که درس میخونید هم جز خدمتتون حساب میشه 😍

در دوران دانشجویی حقوق دارید🤭🤑

بعداز فارغ التحصیلی بلافاصله استخدام میشید و میرید سرکار ❤️

تحصیلتون رایگانه( البته ۲۵ درصد حقوقتون در دوران دانشجویی کسر میشه)

از همون اول بیمه میشید 

و.......

پس بنظرم سعیتون رو بکنید که لیسانستون رو توی دانشگاه فرهنگیان بگیرید 🍃

فرهنگیان بومی گزینیه نوشین یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه شما مجاز به انتخاب دانشگاه های استان خودتون هستید و احتمال قبولیتون توی شهر خودتون بیشتره 🥰

امسال کنکور فرهنگیان جداگانه برگزار میشه پس یریم سراغ :

کنکور فرهنگیان

طبق آخرین خبر ها امسال قراره کنکور فرهنگیان جداگانه برگزار بشه و بر اساس برنامه جدید، ثبت نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در سال ۱۴۰۳ از 5 آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.»»» 

تاریخ برگزاری هم توی اردیبهشت ماه هست. اگه قصد دارید برید فرهنگیان حتماً این کنکور رو ثبت نام کنید❤️

فرهنگیان شرط تراز و معدل داره یعنی تراز کنکورتون باید بالای ۶۵۰۰ باشه تا مجاز به انتخاب رشته ی فرهنگیان بشید

یادتون نره که توی انتخاب رشته حتما فرهنگیان رو اولیت های اولتون قرار بدید چون تاثیر زیادی توی قبولی داره. 

بعد از انتخاب رشته اگر انشالله دعوت به مصاحبه بشید بهتون اطلاع میدن و شما باید برای مرحله‌ی اصلی یعنی مصاحبه آماده بشید❤️ 

اگر مصاحبه امتیاز لازم رو بدست نیارید ...😬

اما نترسید از اون چیزی که فکر میکنید راحت تره فقط کافیه اعتماد بنفس داشته باشید و براش تلاش کنید 🥰❤️

مصاحبه دو مرحله س تخصصی و عمومی.

توی مصاحبه ی تخصصی شما چندتا مرحله دارید که خیلی آسونن😍 قصد دارن توی این مرحله فن بیان، اعتماد بنفس ، خلاقیت و نحوه ی عملکردتون توی کارگروهی رو بسنجن پس حواستون به رفتارتون باشه! 

یه قسمت مصاحبه ی تخصصی بحث گروهی هست.

نوشین این مرحله چجوریه؟😬  توی این مرحله به شما سناریو میدن و شما اونو میخونید بعد توی گروهتون جلوی مصاحبه گر ها باهم دیگه درمورد اون موضوع بحث میکنید همین.

مرحله ی بعد یه آزمون آنلاین مثل همگام یا هدایت تحصیلی هست که با کامیپوتر همونجا انجام میدید.

بعدش هم نوبت به کارگروهی میرسه. توی این مرحله شما یه کاردستی مثل روزنامه دیواری ، بازی فکری و...( خودشون میگن چی) توی گروه درست میکنید

و تمام🥰 مصاحبه ی تخصصی اینجا تموم میشه.

حالا بریم سراغ مصاحبه ی عمومی که عقیدتی_سیاسی هست. توی این مرحله ازتون درمورد دین و سیاست سوال میپرسن سوالای من اینا بود 🤭

پوششت توی خرید و مهمونی و... چطوره؟ همیشه چادری هستی؟

مدرسه با چه لباسی میری ؟

حجاب یه معلم باید چطوری باشه ؟

رهبرمون رو به چه ویژگی هایی می‌شناسی ؟

سوره حمد رو بخون هرچی معنی ازش میدونی بگو.

تسبیحات اربعه رو بگو. تو چه رکعتی خونده میشه ؟

تشهد رو بگو‌

سلام بگو

نماز جمعه چجوریه؟ میری؟

امام جمعه شهرتون؟

نماز جماعت میری ؟ کدوم مسجد؟

چه فعالیت های مذهبی هنری و... انجام میدی

آخرین نمازی که خوندی کی بود؟

اگه دیر برسی به نماز جماعت چیکار میکنی؟

درمورد خانواده پرسید (شغل پدر ،مادر، خواهر برادر داری؟ شغلشون؟ و...)

قرآن بخون( دو خط) هرچی کلمه ازش بلدی معنی کن

چند تن از مفاخر سیاسی مذهبی کشور رو بگو

اطرافیان به چی میشناسنت

بهترین رفتار در برابر نامحرم؟ خودت چجوری رفتار میکنی؟

آرایش میکنی؟ 

تو مدرسه چه کارای فرهنگی انجام میدی؟

راهپیمایی میری ؟ آخرین راهپیمایی ؟

راه های ارتباط با خدا ؟

وضو بگیر

تیمم کن

و....

بازم میگم که اصلا نگران نباشید لازم نیست همه ی سوالارو بلد باشید من خودم چندتا دونه رو بلد نبودم ولی اصلا خودمو نباختم و خودمو طالب یادگیری نشون دادم 😀😂

فکر میکنم یه اطلاعات قابل قبولی بهتون دادم

متن زیرو کاملا دلی برای شما کنکوری ها مینویسم 😘🥰

می‌دونم که الان هرچی بگم چیزی از فشار و استرسی که روی شما هست کم نمیکنه و گوشتون از این حرفا خیلی پره! خیلی حق دارید. من خوب شمارو میفهمم. هر روز داره یه خبر جدید از کنکور میادو شما رو سردگم میکنه🥺 بیاید بغلم من میدونم چقدر شرایط برای شما سخته:( یه چندتا چیز میگم که خیلی به تحمل این شرایط کمک میکنه

اول از همه سعی کنید خودتونو درک کنید.

خودتو درک کنید که هرروز نمی‌تونید رکورد بزنید

توقع بیش از حد از خودتون نداشته باشید

از محیط متشنج کنکور دور بشید و تو آرامش خودتون درس بخونید. من خودم پارسال همین موقع ها تموم پیج های مشاوره و اخبار کنکورمو آنفالو کردم و مشاورمو لغو کردم، زنگ زدم قلمچی و گفتم به پشتیبانم بگید دیگه به من زنگ نزنه من مشاور نمیخوام😂 چون بیش از حد حالم بد شده بود و نمیتونستم ادامه بدم! اشتباهم این بود که اصلا خودمو درک نمیکردم...

یادتون باشه شما ربات نیستید شما ربات نیستیییییییید! پس طبیعیه بعضی روزا عملکردتون ضعیف باشه و نتونید به برنامتون برسید! پس انقدر خودتونو سرزنش نکنید و‌خودخوری نکنید💔

حتی اگه همین الانم بخوای شروع کنی و صفر باشی میشه! باور کن میشه اینو بعد کنکور میفهمی❤️ دوست خودم بهمن شروع کرد و الان همکلاسی منه! 

خلاصه بگم آروم باشید و بخونید! همین

هر سوالی که درباره ی مصاحبه دارید بپرسید توی کامنتا جواب میدم🥰😍❤️

دوستون دارم خداحافظ 😍❤️❤️

پسندها (3)

نظرات (5)

سایهسایه
28 آذر 02 19:41
نوشین به من یکم انگیزه بده درس رو ول کردم کلا زدم به در بی خیالی و تنبلی
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
ببین عزیزم من خودمم همین بودم و دقیقا از لحظه ای که کنکورم دادمو تموم شد ۸۰ درصد مشکلاتم تموم شد! اصلا خودمم باورم نشد! خیلی حالم بهتر شد و خداروشکر برای همیشه اون حس و حال ها تموم شدن. یکم استراحت کن بعد یه دفتر خوشگل بردار تزئینش کن و برای خودت برنامه&zwnjریزی کن هر چقدر که میتونی! هرچند کم . همکلاسی دانشگاهم با روزی دوسه ساعت قبول شده پس نترس. به مرور ساعت مطالعتو ببر بالا تا هرجا که تونستی. نشد فدای سرت. محیط مطالعتو تونستی عوض کن و هر پارت درسی فقط به همون مطالب فکر کن و تمرکز کن. برای خودت تفریح در نظر بگیر آهنگ گوش کن ورزش کن( سنگین نه) کیک درست کن آشپزی کن ساز بزن برقص آرایش کن فیلم ببین هرچی که دوست داری! فقط ادامه بده این روزا به زودی تموم میشن بهت قول میدم❤️ به روزایی فکر کن که دیگه کنکوری جلوی راهت نیست و با خیال راحت میتونی در کنار دانشگاه بری سراغ آرزوهات ❤️🥰
نادیانادیا
28 آذر 02 21:18
موفق باشی💙
میشه ساعت مطالعه ات رو بگی؟
و بنظرتون چادر برای مصاحبه چقدر تاثیر داره؟
ممکنه اونایی که چادر پوشیدن اولویت پیدا کنن به کسایی که نپوشیدن؟
راستی یه سوال دیگه
الان حقوق دریافت کردید؟ چقدر هست
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
ببین نادیا جان من ساعت مطالعم بالا نبود! اما بشدت عمیق و مفید بود. تو ماه های مختلف هم یکسان نخوندم اما میانگین ۳ الی ۴ ساعت. 
تاثیر فوق العاده ای داره پیشنهاد میکنم حتمااا بپوشی. مشخص نیست چون ملاک فقط چادر نیست اما بهتره بپوشی چون پوشش مورد قبول آموزش و پرورش برای ورودی ها چادر هست.
حقوق هم هنوز نگرفتم اما تا اونجایی که میدونم ۷۹۰۰ هست برای دانشجوها که یه مبلغی برای خرج تحصیل کم میشه و دریافتی خالص انقدر نیست.
آویناآوینا
29 آذر 02 6:52
نوشین جان چرغ اولش گقتی سللم بر جادوگران ریز و درشت؟
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
منظورم از جادوگرای ریز و درشت همین شمایید 🥰 شمایی که میتونید مثل یه جادوگر زندگیتونو زیرو رو کنید❤️
ܩُـهـنـا♡ܩُـهـنـا♡
29 آذر 02 17:47
خیلی لطف کردی نوشین جون .
واقعا تاثیر گزار بود .
من البته امسال کنکوری نیستم ولی واقعا ذهنم درگیر بود .
شما انسانی بودین ؟
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
خوشحالم که دوست داشتی🥰❤️
آره واقعا خودمنم از دهم ذهنم درگیر کنکور و حواشیش بود.
نه عزیزم تجربی بودم 
آرزوی آبی🕊💙
22 فروردین 03 11:31
سلام نوشین جآن،رو به راهی؟
احساساتت،وایبِ مثبتت،برام لذت بخش بود.
منم تجربیم،سالِ یازدهم،کنکوری ۱۴۰۴.
از استرس هام،سردرگمی هام،ترس هام بگم؟تو بهتر از من میدونی.
فشارهای زیادی رومه.اضطراب هام زیاده.و من نمیتونم درس بخونم.نمیتونم سمت درس برم
کمالگرایی هم ک نوبریه واسه خودش!
نمیدونم،داشتم راجبِ ادبیات نمایشی سرچ&zwnjمیزدم رسیدم ب وبلاگ تو
از انتخاب رشته نهمت خوندم و جا خوردم از اینطوری بزرگ شدنت.
تفاوت در نوع صحبت ِ اوایلت تا الآن ک خانوم معلمی👏 کاملا مشهوده
خیلی خانوم شدی
هرچند منم تا قبلِ یازدهمم ،سم بودم
ب هرحال دوست داشتم باهات روراست باشم و در عین حال مودبانه
نوشین.
خیلی دوست دارم با یکی صحبت کنم ک منو بفهمه.خانواده با اینکه عزیزن ولی ،هیچ درکی از استرس و فشار ندارن.
نوشین
امیدوارم بتونی کمکم کنی،تو روزایی ک بشدت نیاز دارم.
من فیزیک دهمم و افتادم با نمره ۸ب دلایلی،شهریور امتحان دادم و ۱۹شدم.
بعدش بازم یکدفعه هدفم شد داروسازی.
پدربزرگم و یکساله از دست دادم،سرطان کلیه پدربزرگم و کُشت.میخاستم انتقام بگیرم.میخاستم دردی ک من کشیدم سر سوگ پدربزرگم.هیچکس دیگه تجربه نکنه
و اونجا بود ک داروسازی رو انتخاب کردم.هدفِ اجباری من!تنها و تنها برای درمان سرطان کلیه.
و خوب بود
مهر۱۴۰۲ خوب شروع کردم
خوب میخوندم
از خوابم میزدم
هرجا عقدی بود،مراسمی بود نمیرفتم
میخوندم،میخوندم،میخوندم
نمرات۱۹،۱۹،۲۰،۲۰
کلا فرق کرده بودم
گوشی رو کنار گذاشتم و چسبیدم ب درس
تا اینکه
درواقع تا آذر،نمیدونم چیشد ک بُریدم.نخوندم دیگه نخوندم
دی امتحانات و خراب کردم.
ریاضی ک زبان زد بودم و میتوتستم ۲۰ بگیرم شدم ۱۴
این حرفا سخته.نمیدونم میتونی درکم کنی یا نه،ولی برای من سخته گفتنش.
و ب نوعی بین داروسازی و چیزی ک واقعا خودم بخاد موندم.
داروسازی؟
بعضی وقتا با خودم&zwnjمیگم،بابابزرگ هم انقدر ب سختی کشیدنِ من راضیه
در واقع
داروسازی،معنای دردهامه
ن معنای زندگیم.
یعنی چطور بگم
اگر داروساز شم،درمان کنم،اونقدر لذت نمیبرم
میدونی چرا؟
چون چیزی ک خودم ،رشته ای ک خودم دوست داشتم و زندگی نکردم.
خیلی خسته و فرسوده ام.
تا الآن ک ۲۲فروردین۱۴۰۳ هستیم.
و از طرفی کمالگرام.کمالگرایی مخرب نیست کُشنده&zwnjست.
در یک جمله کمالگرایی رو بخام توصیف کنم.
نمره۲۰ موفقیتِ ولی نمره۱۹ برابر با شکستِ!
این حرفارو زدم تا خالی شم.
و این بین
ناگهانی با ادبیات نمایشی آشنا شدم
و فک میکنم
این همون چیزیه ک میتونه منو ب پرواز دربیاره.
بتونه برام زندگی رو بسازه.
ادبیاتِ نمایشی.
تنها برای رسیدن بهش ،باید کنکور هنر بدم.
اینکه بمونی بین دارو و ادبیات نمایشی،خیلی برزخه&zwnj.
نمیدونم ولی
برام دعآ کن
داروسازی،روحیه سرزنده و شادم و ازم گرفته.
و از طرفی واقعا من میتونم درمان کنم؟ناخودآگاهم داد میزنه ک تو نمیتونی،نمیتونی حتی ب داروسازی برسی چ برسه ب اینکه درمانش کنی!
نوشین،
نمیدونم چرا این حرفارو بهت زدم
ازت وایبِ آبی گرفتم
آدمهای آبی رو دوست دارم
آدمهای مثبت،خوش ذوق.
نوشین برات خوشحالم،
برای اینکه به چیزی رسیدی ک بهش علاقه داری!
برای اینکه الان ی لبخند گوشه لبته.
نوشین برای اینکه درحالِ اوج گرفتنی برات خوشحالم
نوشین ازت ممنونم برای اینکه،خودت رو زندگی کردی.خودت رو زیستی.
نوشین
مرسی ،مرسی ک شجاعتِ زیستنِ خودت رو داری
ممنون💙🕊
1403122
11:24am
 
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
سلام عزیزدلم حالت خوبه؟😍 خوشحال شدم که باهام حرف زدی &hearts️ واقعا انقدر تغییر کردم؟😂&hearts️ بیشتر از هرکس دیگه ای درکت میکنم چون شرایطت خیلی شبیه منه باورت میشه ؟؟؟ منم هر دو مامان بزرگمو همون موقع ها از دست دادم. مامانمم بشدت حالش بد بود و منم که وابسته به مامانم! پس حال منم بد شد. دقیقا منم شاگرد ممتاز بودم ولی یهو افت کردم سال اخر( نه فقط بخاطر مامان بزرگم). کمالگرایی منم پدرمو دراورد چون اصلا خودمو درک نمیکردم و میگفتم تا فلان ساعت درس نخونی اصلا کاری نکردی؟ چیه این وضعیت درس خوندنت؟ بعدش یهو منم رفتم تو فکر هنر! اونموقع همه باهام صحبت کردن که نکن. منم خب حرف گوش کنن😂! همون تجربیو کجدار و مریض تموم کردم. اونموقع انقدر سردرگم بودم که حتی از انتخاب فرهنگیان هم پشیمون بودم! بعدش که قبول شدم و دغدغه فکریم کمتر شد تازه فهمیدم عههه این همونی بود که میخواستماااا😍😍&hearts️
ببین آرزو میدونم چقدر غم دلت سنگینه اما تو بیشتر از هرچیز دیگه دربرابر خودت مسئولی! اینکه فقط بخاطر حال بدت بری یه رشته&zwnj ای که دوست نداری تا بیمارارو درمان کنی( هرچند که خیلی هدف مقدسیه) دردیو از خودت درمان نمیکنه! چون اول از همه خودتو له کردی! خودتو فدای غمت کردی! دقیقا منم همون موقع ها بخاطر کمالگرایی و جو میگفتم میخوام پزشکی بخونم! خودمم کشتم بخونم اما نتونستم! چون هدفم نبود! ازت میخوام خودتو ببخشی بابت اشتباه هایی که فکر میکنی مرتکب شدی. اشکالی نداره آرزو! تو اولین بارته داری زندگی میکنی! اولین بارته میخوای کنکور بدی پس طبیعیه که بلد نباشی! اشتباه کنی! از همین الان شروع کن با خودت مهربون تر باش کارایی که دوست داریو انجام بده هرچقدر که میتونی بخون حتی اگه ۵ دقیقه س! بعدشم دختر تو سال دیگه کنکور داری چته چرا باختی 🥴 من جان بودم تا خرداد فقط درسای مدرسمو میخوندم و تفریح میکردم تا حالم بهتر بشه. بعد تابستون بخون. از کم شروع کن ولی شروع کن! انقدر به خودت سخت نگیر هیچیییییییی ارزش سلامت روانتو نداره تا وقتی ازدستش ندی نمیدونی چیو از دست دادی!  اول خودت بعد درس&hearts️
پاشو زندگی کن بابا انقدر سخت نگیر دنیا که به آخر نمیرسه!&hearts️😍 پاشو بخند دوست قشنگم پاشوووو😍😍&hearts️&hearts️💕💕💕