نوشیننوشین، تا این لحظه: 18 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره
💞خاطرات شکلاتی💞💞خاطرات شکلاتی💞، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 20 روز سن داره

🌈خاطرات شکلاتی🌈

خودت باش دختر!!❤️ خودت بودن قشنگتره😍

شازده کوچولو 🪐

1400/5/26 12:49
نویسنده : 🌼 نوشین 🌼
473 بازدید
اشتراک گذاری

اگر بخواهم پیام شازده کوچولو را در کوتاه ترین عبارت ممکن بیان کنم و یا عبارت دیگری را بر عنوان آن بیفزایم تا آن عنوان فرعی ، توصیف گر عنوان اصلی باشد، عبارت « زیستن در سپهر عشق» را انتخاب می کنم که همه سخن اگزوپری ، همان سخنی است که همه حرف عرفان ماست_ خواه عرفان ریشه در یونان باستان داشته باشد، یا در ایران باستان_ و آن حرف « سخن عشق » است...❤️

وقتی در واژه واژه این دفتر کوتاه که بلندای آن از زمین تا ثریاست می نگرم ، تنها یک واژه را باز می یابم ، «عشق» به لطیف ترین وجه و زیباترین حالت آن!!.

گویی خداوند این گیتی ، این کهکشان و این هستی را با عشق آفریده است و ذره ذره آن را با عشق به یک دیگر پیوند داده و اگزوپری عشق را کودکانه یا به عبارتی روشن تر « صادقانه » عرضه می دارد که کودکان یعنی همه ی کودکان ، نماد و نمود عشقند، عشق می دهند و عشق طلب می کنند و عشق کودکانه ، عشقی عظیم و گران بهاست، عشقی منزه و مبرا از حسابگری ها و عاقبت اندیشی ها.

🪐💙🪐💙🪐💙🪐💙🪐💙🪐💙🪐💙🪐💙

فصل دوازدهم:

سیاره بعدی محل سکونت یک شراب خوار بود. دیداری که از آن سیاره به عمل آمد، بسیار کوتاه مدت بود اما همین دیدار کوتاه، شازده کوچولو را در اندوهی عمیق فرو برد.

شازده کوچولو به شراب خوار که دربرابر انبوهی از بطری های خالی و پر ،در سکوت نشسته بود، گفت:

اینجا چه می کنی؟

شرابخوار با لحن غمگین و بی حوصله گفت:

یه بند می نوشم.

شازده کوچولو پرسید:

چرا مینوشی ؟

شرابخوار پاسخ داد :

مینوشم تا فراموش کنم .

شازده کوچولو که اکنون دلش به حال او می سوخت، پرسید:

چی رو فراموش کنی؟

شراب خوار سر فرو افکند و گفت :

فراموش کنم که شرمنده ام.

شازده کوچولو که می‌خواست به او یاری رساند، گفت:

شرمنده از چی؟

شراب خور صدایش را بالای سرش انداخت و فریاد زد:

شرمنده از نوشیدن!

و در سکوتی عمیق فرو رفت.

شازده کوچولو حیران و سرگشته از او دور شد .به خود گفت:

``این آدم های بزرگ واقعا آدم های غریب هستن.``

و سفر خویش را در پیش گرفت.

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

سلام سلام!

حالتون چطوره؟💕

مدت ها بود میخواستم کتاب شازده کوچولو رو توی وبلاگم معرفی کنم که وقت نمی کردم. اما دیگه به خودم قول دادم هر طور که شده امروز این پستمو ثبتش کنم😉

البته فکر نمی کنم کسی توی این جهان وجود داشته باشه که تاحالا اسم این کتاب به گوشش نخورده باشه🧐 اما هستن کسایی مثل من که نخونده باشنش!! بنظرم حتما حتما بخونیدش. صد درصد ارزش خوندن رو داره. برخلاف اسم و ظاهرش که بچه گونس، محتوای خیلی خوب و مناسبی داره که بنظرم بزرگترها بیشتر میتونن درکش کنن.( خدا رو چه دیدید شاید باعث شد خیلی از بزرگترها با خوندن این کتاب بخوان خودشونو تغییر بدن!!!😉)

امیدوارم که خوشتون بیاد💙

منکه واقعا عاشق این کتاب شدم و اگر بخوام به کسی کتابی رو معرفی کنم ، قطعا شازده کوچولو جز گزینه های اول هست ❤️

پ.ن : متن اول این پست ، بخشی از مقدمه مترجم هست که دوست داشتم توی این پست باشه و متن دوم هم یکی از فصل هاست. خودم این فصل رو خیلی دوست داشتم؛ با اینکه کوتاهه، اما پر از رمز و رازه!

🌹🔮🌹🔮🌹🔮🌹🔮🌹🔮🌹🔮🌹🔮🌹

توجه: دوستان من برای عکس گرفتن از این کتاب ها خیلی زحمت می کشم و وقت می ذارم. دوست ندارم که معرفی کتاب هام پست رمز دار باشه چون می‌خوام  همه ببیننش و ازشون استفاده کنن. پس لطف کنید بدون ذکر منبع کپی نکنید تا منم مجبور نشم پست هامو رمز دار کنم!

ممنونم❤️

پسندها (6)

نظرات (4)

🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏
26 مرداد 00 13:59
من فيلمش رو ديدم فوق العادس👌
كتابشو هم ميخوام بخونم
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
چقدر خوب❤️💕
امیدوارم دوست داشته باشی 💙💫

26 مرداد 00 14:03
❤😍موفق باشی نوشین جون
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
ممنونم عزیزم❤️❤️❤️
زهرا‌بانوزهرا‌بانو
26 مرداد 00 16:08
خیلی جالب و قشنگ بود عزیز دلم. ممنون بابت معرفیش
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
مرسیی زهرای مهربونم 😍❤️
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
27 مرداد 00 13:35
عالیه عزیز دلم😍🥰💓
🌼 نوشین 🌼
پاسخ
مرسی قشنگم ❤️😍